22.8.11

Nærspill

En god drive og et innspill som blir kort, skjevt eller for langt, hvordan du ender opp der spiller ingen rolle. Som en middels handikapper så er det ofte en ikke akkurat er på det korteste gresset med mulighet for en to putt par. Heller ofte er man rett rundt men mulighet for en chip på putt for par. Eller chip for par. Et godt nærspill er nøkkelen for videre nedskriving.

Hvis jeg spiller passivt ikke tar noen risiko, dropper ut av vannhinder. Slår ut med jern eller 5w på trange hull, kan jeg fint spille runde på runde med 32 -35 poeng. 3-4 par 4-6 doble bogeys. Dette er en typisk runde for meg i en klubbturnering. Dette er også veldig kjedelig å spille.

Min styrke nå er lange slag, Med en drive på rundt 250 meter. Og et '8 jern på ca 140 er gir på par 4 og par 5 helt klart innen for noe jeg bør klare. Der spillet rakner for meg er fra 80 meter og inn. Det er ofte jeg slår to slag ligger 40 meter fra green på par 5 og rører det til så første putten er for par eller verre.

Jeg har endel trøbbel med nærspill, spesielt "chipping" har vært mer "shanking" en noe annet.

Så i dag bestilte jeg den kølla man lett blir litt mobbet for. Jeg bestilte en "chipper"

True Ace Chipper
Dame/Herre
Herre
Lengde
Herre -1.5"
Lie
Grep
RE43 :: Golf Pride Tour Velvet-Midsize
Køllehode
ZC06-001 :: 35°
Skaft
APPS36-001 :: Apollo 36" Stepped Steel-Putter

Så nå skal jeg trene med denne og ha den med rundt på banen til jeg finner formen å kan bruke et jern trygt til den jobben. Denne er 35° mens '8 er 37° og '7 er 33° så det blir noe overgang, men det får jeg ta da.

-Simon

No comments: